Požiadavky zákazníka
KJV je jedným z najväčších distribútorov v Dánsku, ktorý dodáva širokú škálu rezacích nástrojov, ručného a mechanického náradia, prevodoviek a výrobkov pre kovopriemysel a strojársky priemysel. Ich sklad v Odense obsahuje viac ako 60 000 položiek rozložených v troch rôznych budovách.
Za posledných 5 rokov zaznamenali v KJV rýchly rast najmä v rámci divízie ich internetového obchodu. Behom tohto obdobia sa online objednávky zvýšili z takmer nuly na viac ako jednu zo štyroch.
Spoločnosť zaznamenala zmeny v nákupnom správaní, pričom zákazníci nakupovali častejšie, ale menšie množstvá. Táto zmena, spolu s požiadavkou na dodanie tovaru v deň objednávky alebo v nasledujúci deň, znamenala, že existujúce zariadenia spoločnosti bolo potrebné modernizovať.
KJV požiadala Constructor, aby prišiel so spôsobom, ktorý by v sklade zvýšil frekvenciu vychystávania tovaru a reagoval na rastúci dopyt po internetových objednávkach.
Taktiež chceli do skladu integrovať funkciu ‘click-and-collect‘, aby zákazníci mohli vidieť, že KJV vlastní fyzický sklad a produkty sú doručované priamo od nich. Ďalšou podmienkou modernizácie bolo, že predajňa aj sklad mali počas týchto zmien zostať plne funkčné.
Riešenie od Constructor
Tím Constructor navrhol dvojfázové riešenie projektu. Prvým krokom bol prechod zo štandardných paletových regálov na regály s úzkymi uličkami. To bolo navrhnuté špeciálne kvôli zvýšeniu frekvencie vychystávania. Druhým krokom bolo zavedenie Warehouse Management System (WMS).
Tento softvér neustále monitoruje stav zásob, pomáha sledovať objednávky a poskytuje väčšiu efektivitu v rámci fungovania skladu. Constructor nainštaloval horizontálne otočné systémy pre rýchlu manipuláciu s malým tovarom, paletové regály pre objemné položky s krátkou priemernou dobou uskladnenia a regály s úzkymi uličkami pre všetky ostatné druhy tovaru.
Okrem toho bolo nainštalované veľké okno, ktoré umožnilo zákazníkom priamo sledovať vychystávanie ich objednávok v prípade, že si ich prišli vyzdvihnúť osobne.
Výsledok
"Boli sme veľmi spokojní s realizáciou projektu. Nevznikli žiadne závažné problémy. Bolo výzvou vykonať zmeny v budove, pričom sa skladovanie a predajňa udržiavali neustále v prevádzke. Nebol však jediný deň, kedy sme našim zákazníkom neboli schopní odoslať objednávky.
Východiskovým bodom bolo, že fungovanie skladu a vychystávanie tovaru sa malo zefektívniť. Chceli sme taktiež dosiahnuť viac priestoru a teraz ho máme dostatok. Takže by som povedal, že sa nám podarilo splniť všetky naše ciele. " Kristian Løftgaard, Výkonný riaditeľ, KJV.
O spoločnosti KJV
Spoločnosť KJV bola založená v roku 1956 Kurtom Jørgensenom Værktøjom, z ktorého iniciálok vznikol jej názov. V súčasnej podobe bola založená v roku 1983, keď jej vedenie prevzala časť zamestnancov.
Dnes KJV poskytuje služby zákazníkom po celej krajine a vlastní predajne v mestách Nykøbing Falster, Frederikssund, Sønderborg, Kolding, Aarhus a Thisted. Ročne odosiela približne 65 000 objednávok. www.kjv.dk